Mjölksyra

Nu för tiden ler jag alltid då jag springer förbi "mitt" träd
med lunglav, tur att den inte hamnade i min adventsstake...
 
 
Fy så det värker i mina ben,
 jag fick nämligen "bromsa" i 2 km
innan Bus slutade dra som en galning i
baggen. Det känns som om man sprungit
utför en brant utförslöpa.
 
Rejält med mjölksyra i benen och lagom
uppretad joggade jag sedan i makligt tempo
de resterande 3 km runt vårt fina elljusspår.
 
(Men något fågelkvitter hörde jag då rakt
inte, och det berodde nog på mitt
högljudda flåsande...)
 
Men jag har väl mig själv att skylla,
då jag valde att även ta med Mac (lös) och
han sprang givetvis en halvmeter före
Bus hela vägen och retades...
 
Det jag kan konstatera är att de fyrbenta
har betydligt bättre flås än vad jag har,
så det blir till att ligga i under semestern
för att orka gå i skogen i september!
 
 
 
 
 
 
 
 
 



ansepanse säger

vilken vacker bild, du fick extra mycket träning och motion när du var tvungen att dra en eftersläntrande vovve också :) du får räkna så också
kramisar vännen <3

2013-06-18 @ 11:41:19
URL: http://kinaguld.blogg.se
Åsa säger

Tokiga Du som har Mac lös och Bus i koppel, det kan ju gå riktigt illa om Bus drar omkull Dig i sin iver att ta Mac. Du måste vara rädd om Dig.

Lämning av Elin på fotbollskolan gick okey.
Tror att ansvariga fick sig en tankeställare.

I eftermiddag ska jag till sjukan, troligtvis ett av de sista besöken innan "semestern".

Ha en fin tisdag *kram*

2013-06-18 @ 13:18:58
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Ida säger

Hihi vad roligt det måste ha sett ut :-P men du är så duktigt! Önskar jag hade en skog att springa i med mina hundar. Älskar att få se bilder från den underbara natur du fotar! När jag var liten så bodde min mormor i Bräcke och älskade att strosa runt i skogen där. Stor skillnad på den jämtländska och den sörmländska naturen. Men nu när jag bor mitt i Malmö så hade det inte spelat någon roll vilken skog det än varit. Känner mej inte riktigt hel som människa utan naturen!

Själv blir jag nog utan träning hela veckan :,( mår inte alls bra. Har sovit förmiddagen och sedan köpt presenter till Tobbe som fyller år imorgon. Nu är jag på jobb till 20. Sen är jag leeeeedig :-)

Ha en fin kväll!! Kramar

2013-06-18 @ 16:08:07
URL: http://www.ettnaturligtvis.wordpress.com
Znogge säger

Mitt flås lämnar en hel del att önska så jag borde nog ut och springa jag med! Fast utan hundar tror jag då...

Kram

2013-06-18 @ 19:18:40
URL: http://znogge.wordpress.com/
ansepanse säger

Sv: då missuppfattade jag :) jag trodde du fick dra honom men istället fick du hålla emot
hon är snäll den lilla Luran <3
vad superroligt att få köra skogsmaskin :) och då ska jag berätta en hemlighet, jag körde bil för första gången på många år nu i helgen, det var Maja som fick mig att testa och det gick ju bra :)
bamsekramar till er alla <3

2013-06-18 @ 19:19:44
URL: http://kinaguld.blogg.se
kaffehörnan säger

Vad fint träd
Ja den filen är verkligen sommar

2013-06-18 @ 19:48:06
URL: http://www.kaffehornan.se
Britt säger

Vad duktig du är som löptränar eller är det Bus som tränar sina muskler av att dra matte?Men träning får ni bägge två(tre)i alla fall.Jag har också varit ute på promenad med "mina" hundar.Passar en till hund,sonen jobbar i Stockholm.Och då är ju Britts hundpensionat öppet.En gammal jämthundstik som inte gör något väsen av sig,men den andra är billig nu.Grannhunden löööper,men man få stå ut snart blir det lugnt på gatan...Det blev så snyggt med nytt ljusgrått kakel med en bård i gråa nyanser.Jag som har haft mörkgrönt från 70-talet.Har man ett gammalt hus är det alltid något att göra.Man får göra lite då och då..I morgon ska vi fira midsommar på jobbet,vi klär midsommarstången med barnen,dansar och äter lunch ute.Plockade blommor med några barn idag,men barnen hittade en rolig vattenpöl och insekter så jag fick plocka själv.Ja så är det med barn när något annat fångar deras intresse.Kram

Svar: Fniss, det är nog mer Bus som tränar att dra mig ;-) Men alltid nyttigt att komma ut å andas frisk luft, man blir så mycket piggare å gladare då! Så snäll du är som ställer om som "hundpensionat" då det kniper ,är övertygad om att du skämmer bort hundarna rejält! Å som tur är så går löpperioderna över å man får tillbaka sin hund som plötsligt har öron som fungerar ;-D
Midsommarfirande på förskolan lät mysigt, jag tror att de gör något liknande här för barnen ville bums vara kvar till efter lunch i morgon då det vankades grillat och midsommarstång. Sedan packar vi oss iväg till stugan för en långhelg, och jisses så efterlängtat å skönt det ska bli! Massa varma midsommarkramar till dig <3

Therese Bjärstig

2013-06-18 @ 21:30:56
Miranda säger

Undrar om ändå inte jag hade mera ont i bena än dig, då jag gick ned för Gallo? Har provat detta med baggen och springa och det fungerar inte. Bra att använda den vid skidåkning, men inte spring. Tycker att man går med höfterna för mycket framåt och får som en konstig springställning. Heja dig som är duktig på att hålla igång. Jag har fortfarande helvetet i foten och jag börjar snart misströsta mig inför hösten :-/ Kram

2013-06-18 @ 21:55:41
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Linda/Candygirl säger

haha.. bra pådrivare du har, med andra ord. Jag hör aldrig fåglarna - jag lyssnar ju på böcker när jag springer ju!!!!

2013-06-18 @ 22:40:31
URL: http://www.candygirl.nu
cecce säger

Du har i alla fall bättre flås än mig. Det är helt säkert:-)

Klart vi ska ta en fika nångång då du kommer ner!!

Kram Cecce

2013-06-18 @ 22:44:29
URL: http://www.ceccesblogg.se
Fru Filosofi säger

Oj vad duktig du är som är ute och springer.. =) jag kommer i mina rullskridskor och mannen i skateboard och så kör vi lite det är typ det vi klara hahaha. =) ha en bra kväll. kram

2013-06-18 @ 23:02:45
URL: http://frufilosofi.blogg.se
Ing-Britt säger

Vad duktig du är som tar dig ut och löper men du kanske skulle ha en hund i taget med dig så de inte hetsar varandra.
Kul att du varit med Magnus och fått testa skogsmaskinen...kan tro att det var häftigt. Kanske det kan bli ett familjeföretag framöver :).
Idag är jag äntligen ledig och hade tänkt att Tilja och jag skulle ta oss till badet men idag ser det inte alls lockande ut. Mulet och grått än så länge. Hoppas ni har vaknat till en finare dag.
Ha nu en riktigt bra dag vännen, kram Ing-Britt

2013-06-19 @ 07:37:35
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Gardenhouse säger

Ja det gäller att ligga i ;) synd kondition är en färskvara...
Men du verkar ju ligga bra till med träningskompisar och allt :)
Ja tänk snart är det älgjakt igen, jag har en kollega som väntar och längtar också.
Ha det gott,
Kram Sussi

2013-06-19 @ 08:53:53
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Moster Carol säger

Bara att packa träningskläderna inför helgen och hänga med ut!! :-)

Svar: Jo, de är redan packade men vete f-n om jg kan ta mig ut på annat än promenad, har SÅÅÅ ont i benen, Bus är starkare än vad man tror så det tog på kan jag lova... Ses! KRAM
Therese Bjärstig

2013-06-19 @ 09:25:30
fia säger

Du är ju så duktig och springa och ha med sig fybenta vänner på löprunda låter skoj.
Ha det så bra .
kram.

2013-06-19 @ 10:43:26
URL: http://fiasdrommar.blogg.se
ansepanse säger

Sv: kommer inom och önskar dig en fin dag, här är det mulet och mamma sa i telefon i morse att det ska bli regn i eftermiddag
ha det gott vännen - kramisar <3

2013-06-19 @ 11:59:53
URL: http://kinaguld.blogg.se
Emelie - Mamma till Malte säger

Ja okej, tack!! Ska absolut lägga det på minnet!!
Vad hurtig du är!! :)

Svar: Hurtig å hurtig, av nöden tvungen helt enkelt om ajg inte ska rulla fram och så vill jag ju orka med älgjakten :-D Ha det nu fint, och trevlig midsommar!
Therese Bjärstig

2013-06-19 @ 12:09:16
A säger

Du är så fantastiskt duktig min vän!
Stor kram till dig💖💖💖💖💖

2013-06-19 @ 23:06:54
URL: http://motnyalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: