December - en träningsmånad?

 

Alltså, november går till historien som
min absoluta sämsta träningsmånad sedan
jag började träna för snart tre år sedan.
 
Förkylning i kombination med latmask
gjorde att det inte ens blev någon
vardagsmotion just...
 
Så min present till mig själv i december
blir att ta tag i detta och ge mig ut och röra
på mig - med start i dag!
 
Det är nämligen hög tid att inviga så väl de
nya löptightsen som jackan innan de hinner
bli för små ;-P
 
I fjol så var december en riktigt bra
träningsmånad, så jag hoppas att jag
kommer mig ut lika ofta i år!
 
 
 * * *
 
Jag tog mig ut!
 
Svettig och med blodsmak i
munnen, men jag tog mig ut!
 
Det är huvudsaken.
 
Att formen sedan är i botten
är inte så konstigt då den sista gången
jag sprang var den 25 oktober...
 
Men i dag "firar" jag, dels att jag tog
mig ut på en runda, dels att jag
gjorde min 100:de aktivitet
sedan jag började med
RunKeeper! :-)
 
 
 
 



Camilla säger

Jösses, du fortsätter imponera på mig! Vad du är duktig! Själv drunknar jag bland lussebullarna!

2014-12-01 @ 10:32:13
URL: http://radhuslivet.blogg.se
znogge säger

Då hoppas vi att december blir en bra träningsmånad för dig. Jag borde också skärpa till mig...

Kram

2014-12-01 @ 10:56:56
URL: http://znogge.wordpress.com/
Ing-Britt säger

Hej finaste!
Tror säkert att december blir en bra träningmånad för dig och hoppas den så även blir för mig men där tvivlar jag liiiite mera ;).
Här började iaf december på ett mysigt sett då Cissi (min bästis) varit här på frukost och vi bokade in glögg och julklappskväll nästa fredag.
Önskar dig en fin start på december
Kramar i massor <3<3<3

2014-12-01 @ 11:17:40
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
åsa säger

Heja heja så duktig Du är, jag hoppas Du slipper både förkylning å latmask å kan träna som Du vill.

Kram

2014-12-01 @ 14:29:08
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Linda / Candygirl säger

Grattis... jag hoppas på en tur i morgon...

2014-12-01 @ 14:36:24
URL: http://www.candygirl.nu/
null säger

Bra där!
Du ska vara STOLT över det du GJORT (inte tänka på det du inte gjort) ;)

KRAM

2014-12-01 @ 14:38:03
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
christin säger

Jaa det är så himla bra gjort av dej!! Använder du dubbskor när du är ute? Jag har köpt mej stövelmodellen av dom för jag tyckte att den var så snygg men jag tror att jag ska köpa, jag vet inte om jag behöver löpardojjorna eller om det kan gå för sej att använda den som är mera kängmodell. Vad tror du som har mera erfarenhet?
Jag har jobbat i hegen + idag och har nu alldeles nyss sett på reprisen av gårdagen gudstjänst. Det är en lisa för själen att vara med och sjunga även om det är via TV. I mitt tidigare liv så har jag sjungit en hel del i kör och det är magiskt alltid men lite extra den här tiden på året.

Frid!!

Svar: Japp, dubbskor, icebugs, den bästa investering jag gjort, eller iaf en av de bästa. Jag har löpskor, men använder dem även då jag går med hunden/arna och/eller sparkar. De är dessutom vattenresistenta så vid slask håller man sig torr om fötterna :-) Så jag kan varmt rekommendera ett inköp, men pröva både kända å löpsko så du känner vem som är skönast på foten, prismässigt tror jag inte det är så stor skillnad. Sjunga hoppar jag över, men njuter gärna av då andra sjunger, just körsång och kyrkosång är så vackert, jag gråter varje gång... å laddar ner diverse musik och lyssnar på då jag är ute å rör mig. Det är en lisa för själen! Hoppas du nu får njuta av lite ledighet efter helgens jobb, så kanske vi ses på marknaden hemma i byn till helgen! KRAM
Therese Bjärstig

2014-12-01 @ 17:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: