Värmande godis

 
 
 
En ny favorit på tefronten är Liptons
Vanilla Caramel, som är betydligt godare
än Blueberry Muffin (som ändå är helt ok,
om än med lite syntetisk smak).
 
Strawberry Cupcake har jag inte testat
då jag inte är särskilt förtjust i grönt te.
 
Men Vanilla Caramel är som sagt en
riktig hit, och då är jag ändå livrädd för det
mesta som smakar kola då mitt penicillin mot
öroninflammationer som barn smakade just
kola, vilket än i dag ger mig rysningar!
 
När jag bli söt/fika sugen så tar jag mig bara
en kopp Vanilla Caramel te med en skvätt
mjölk i :-)
 
Detta blir dagens tips till alla som försöker
skära ner på socker/fika intaget så
här i början av året efter helgernas
alla festligheter.
 
 
* * *
 
OBS! Som Åsa påpekar är teet sötat, men det är ändock
betydligt mindre socker i en mugg te än i ett glas läsk och
en kaka eller bulle, så jag ser det som ett bra alternativ
om man vill skära ner på sockerintaget.
 
 



Linda / Candygirl säger

oj dom sorterna har jag itne ens sett.. har säkert inte kommit hit...

Men kommer dom ska jag testa. är ju bra att byta ut nån av alla kaffekoppar under dagen...

2014-01-08 @ 07:21:08
URL: http://www.candygirl.nu/
Åsa säger

Go morgon, nu är vi på G :)

Håller inte riktig med Dig ang Ditt te tips då vanilla caramel innehåller socker, big no no ifall Du vill frångå Ditt sockerberoende,

Tänkte på detta te medan jag gjorde ordning dagens första mugg och tänkte liksom tvärtom Dig,

Ha nu en bra sockerfri onsdag, kram

2014-01-08 @ 07:34:56
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Josefin säger

Det där med smaken känner jag igen sen jag var liten med :) Fick också penicillin som smakade kola, så det är samma här att det som påminner om den går bort på en gång :)
Det är verkligen så lätt att falla dit när det gäller socker, men tur ändå att fler känner så ;)

Ha en fin onsdag!

Kram

Svar: Ja, den där kolasmaken på penicillinet är vi nog många som än i dag ryser åt. Mina ungar har svårt för jordgubb då någon medicin de fått smakat det. Märkligt att medicin ska behöva smaka så konstigt. Och sockret, det är vi nog många som får tänka på då det smygs in i det mesta nu för tiden utan man tänker på det... Här är det glögg och julmust som väckt socker suget, men nu är den säsongen över som tur är och jag hoppas snart var kvitt sockersuget, brukar vara värst 3-4 första dagarna...
Ha det gott!
KRAM
Therese Bjärstig

2014-01-08 @ 08:21:11
Åsa säger

Jag äter inte mycket halvfabrikat (varken blodpudding eller lingonsylt är något jag äter) utan lagar mest egen mat, ja det är så klart socker i allt, även t ex bröd, men jag hoppar det socker jag inte behöver, jag tror annars det är svårt att slippa sockerberoendet,

För min del är det så mycket nolltolerans jag kan,
allt för att försöka komma från mitt beroende,
men det är ju för att jag känner att mitt mående åker berg å dalbana i suget, begäret efter en kick = socker,

Kram,

2014-01-08 @ 08:24:56
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Tina säger

Hej igen vännen! Det teet har jag faktiskt hemma då vi fick med det i goodiebagen på Fab mamas men jag har aldrig smakat det. Jag har ju så svårt för att frångå mitt Munkte men jag kanske ska testa en kopp av detta ikväll....Ja visst är det tjatigt med dessa virus men som du skriver tar jag också hellre en förkylning än den hemska kräksjukan! KRAM

2014-01-08 @ 09:14:05
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Longevity - en blogg om hälsa säger

Strawberry cupcake har vi hemma och det är jättegott

2014-01-08 @ 09:32:34
URL: http://madelein.se/
Popprinsessan säger

Jag gillar Blueberry muffin! Annars är jag lite fast i löste och dricker nästan bara påste på jobbet för att det är lite enklare.
Hoppas att du har en bra dag!
Kram

2014-01-08 @ 09:39:21
URL: http://www.popprinsessan.se
ansepanse säger

fast om du vill vara utan socker helt så finns det en uppsjö goda téer utan socker
Sv: tror jag det att busisarna var extra trötta igår kväll efter sin första dag på dagis efter lovet
kramen <3

2014-01-08 @ 10:50:51
URL: http://kinaguld.blogg.se
farmor. säger

Jag hostar än men tar astma med. Blir hemma hela veckan slutade året med sjuk och börjar likadant,känner mig sliten i kropp och själ,börjar undra när man ska känna sig OK,kram till er och ha en fin dag.

Svar: Ja klokt att du är hemma och vilar <3 Men blir du inte bra MÅSTE du ner på sjukan så du inte har lunginflammation eller nått, för du har ju varit okry rätt länge nu ju... Vi är ju rädda om dig <3 KRYA PÅ KRAMAR I MASSOR!
Therese Bjärstig

2014-01-08 @ 11:02:49
Camilla säger

Tyckte de där var sisådär. Gillar Liptons te med bärsmak, mmmm! :)

2014-01-08 @ 11:37:59
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Esmeralda säger

Dem är riktigt goda :D

2014-01-08 @ 12:48:01
URL: http://getfitandhealthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: