Lysande

 
 
Förra veckan köpte jag en så snygg lampa
på ortens Blomsteraffär.
 
Den kan både hängas och som här läggas,
den har en riktigt lång textilsladd och är
både snygg och praktisk.
 
För tillfället lyser den upp sommarstugan,
men till hösten får den nog flytta hem
till oss här på Sockenvägen.
 
Och på tal om lysande, så har det på
sista tiden gått allt annat än lysande
med träningen pga ryggen.
 
De tre senaste passen har fått bli
intervall och/eller långpromenader
istället för 3x5 km löpning.
 
Efter middagen kände jag dock att det
var dags att se hur det är ställt med kroppen
och valde att ta rundan kring sjön.
 
 Tanken var att ta det lugnt, men benen pinnade
på och när jag var framme så var jag bara
29 sek från att komma ner på de magiska
16 minuterna som jag så gärna vill
landa på i sommar.
 
Dock är inte tiden den viktigaste,
jag försöker intala mig att jag överhuvudtaget
KAN springa är det viktigaste.
 
Men för att det ska vara roligt är det
alltid sporrande att ha mål att försöka uppnå.
 
Ett mål som jag satt för något år sedan
är att simma över sjön där vi har sommarstugan,
och i dag tog jag ett steg i riktning mot att
bättra på förutsättningarna för att jag
ska klara av det.
 
En våtdräkt är nu nämligen beställd,
och jag väntar med spänning på att den ska
 dyka upp (!) så att jag kan inviga den :-)
 



Åsa säger

Hur lång sträcka är det över sjön, blir det följebåt?

Pratade med Osteopaten idag, får se hur det blir här framöver, hon tror mitt akuta sämre mående efter senaste behandlingen beror på att det blev för mycket och att vi lade två behandlingar för nära varandra. Att min kropp protesterar. Går ju inte att jämföra min kropp, hur jag svarar på behandling, men en normal, frisk person.

Om ca 15 minuter blir det säng säng säng sova sova.

I morgon har vi planerat in kompislek, muffinsbak förhoppningsvis blir det en bra dag.

Lampan ser fin ut, skulle haft en lampa i Elins rum...

Kram å Go natt

2014-06-23 @ 20:15:01
URL: http://Http://naltabblovers.blogspot.se
Linda / CandyGirl säger

spännande med simning.. hur långt tror du det är? Och hur lång är din runda runt sjön.

Idag startade jag morgonen EXTRA tidigt... istället för att ta sovmorgon när ungen är utflugen så stack jag ut extra tidigt. Allt för att hinna längre än vad jag brukar före jobbet när jag börjar nio. *Skönt*

2014-06-23 @ 21:08:20
URL: http://www.candygirl.nu/
Life of Johanna säger

Nu ligger vinnaren i tävlingen du deltagit i uppe. Kika in och se om just du vann!

2014-06-23 @ 21:31:59
URL: http://lifeofjohanna.se
Life of Johanna säger

Jätte fin lampa! :)

Ja svenska flaggan är vacker och titta på :)

2014-06-23 @ 22:33:00
URL: http://lifeofjohanna.se
Jenni säger

Hejja dig, sprang du runt sjön på nästan 16 minuter? är ju hur bra som helst!!! Dit har jag nog en lång väg kvar!

Ja, idag sticker vi! Är mäkta nervös nu, ska ta många bilder, hoppas jag att jag kan iaf. Så ett blogginlägg blir det nog bara orken hinner med sen :)

Spännande med våtdräkt och sjöturen, du får berätta när du gjort det :)

Kram

2014-06-24 @ 08:29:23
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
ansepanse säger

jättefin lampa
och nu måste jag fråga: hur långt är det tvärs över sjön? du har dina mål du :) följer M med i en båt bredvid när du ska simma? du måste vara rädd om dig
bamsekramen <3

2014-06-24 @ 11:23:45
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: