Olika falla ödets lotter

En bild från en runda kring sjön i höstas, ikväll var det betydligt varmare.
Det var kvavt och kom några droppar regn, samtidigt som det mullrade
långt bort i fjärran av åska.
 
 
Så var årets upplaga av Björnloppet avklarat.
 
Både Bogge och Luran sprang det lilla loppet för barn,
som i år leddes av Plupp. De är mäkta stolta över
sina medaljer :-)
 
Luran sprang även ett varv kring sjön med mig.
 
Eller sprang och sprang, vi joggade och gick i
den takt Luran ville. Hon var dock inte alls
på hugget så det vete katten om vi
förbättrade vår tid från i fjol...
 
Själv hade jag mer spring i benen, så efter
att jag och Luran kommit i mål tog jag ett
varv till utom tävlan för att få lite puls och
känna att jag tränat lite iaf.
 
Det kan ju behövas om jag ska orka
hänga på min svägerska som jag tror
vann loppet över 3,3 km ;-)
 
(Jag säger tror då vi gick hem innan prisutdelningen
varit och några tider offentliggjorts.)
 
Men man kunde vinna på sitt startnummer också.
 
Luran vann en buff och jag ett nyckelband,
dessutom fick vi äran att ta hem ett presentkort
till Bella (grannflickan) som vann inte mindre än
3 500 kr på ortens sport och fritidsbutik.
 
Olika falla ödets lotter ;-P
 
 
 
 



Life of Johanna säger

Ja jag gillade bilden, både pep och och så lite humor som jag gillar haha :)

Vilken vacker bild... :) Kan tänka mig barnen är nöjd över sina medaljer, grattis till vinsterna :) Ingen dålig vinst grannen vann :P

2014-05-22 @ 21:39:34
URL: http://lifeofjohanna.se
Linda / CandyGirl säger

Låter som ni också hade det mysigt...

Jag är ju inte för sånt här - egentligen - men när kommunen betalar så...

Och onekligen är det ju rätt trevligt. Men som sagt.. gratis är gott.

2014-05-22 @ 21:39:52
URL: http://www.candygirl.nu/
Ing-Britt säger

Gokväll finaste!
Sååå himla duktiga ni är, hade inte förstått att även Bogge skulle springa 😊. Får väl önska honom lycka till en annan gång :).
Duktigt att ta sig runt även om man inte riktigt är peppad så Svea gjorde allt bra ifrån sig även om tiden inte var den bästa.
Kul för eran grannflicka att vinna så pass mycket.
Vi åkte allt ut till stugan jag och Evelin men Tilda blev hemma med kompisar. Var väldigt varmt och soligt med några få moln samt dis men fy vad det började blåsa...
Tack snälla för din kommentar om mina glasögon, jag tror aldrig jag trivts så mycket i några förr, så lätta att jag knappt märker av dem.
Nu dags att gå och krama kudden om jag ska orka upp imorgon när klockan ringer 04:30.
Nattiskramar ♡♡♡

2014-05-22 @ 21:41:48
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Susanne säger

Härligt att det blev lite medaljer till barnen. Sånt blir man stolt över när man är liten. Kul ni inte gick helt lottlösa i alla fall. Även om grannens vinst kanske lockade lite mer..

Kramisar

2014-05-22 @ 21:48:14
URL: http://beauty-beholder.bloggplatsen.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Fin bild! Perfekt fotoplats! Kul med lopp & lite vinster. Önskar er en trevlig helg! Kram

2014-05-23 @ 04:29:08
URL: http://skuggis.wordpress.com
farmor. säger

Heja va duktiga ni är,kram och ha en härlig helg.♥

Svar: Tack för att du kikade in <3 Ses på söndag å firar morsdag med räkmackor! KRAM
Therese Bjärstig

2014-05-23 @ 06:02:04
Znogge säger

Så då stämmer det inte att det är viktigare att delta än att vinna ;-)

Bra jobbat av er!

Kram

2014-05-23 @ 06:49:18
URL: http://znogge.wordpress.com/
Jenni säger

Va du så duktig så du sprang ett varv till sen! Att inte jag tänkte på det, man hade ju hinnt med det iaf :)

Ja men vilken tur hon hade Bella...fina grejer kan hon köpa sig nu :)

ha en toppenhelg!
Kram

2014-05-23 @ 07:17:37
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Sanna säger

Vad duktig ni är jag tycker det är kul när man får med barnen på motion och skoj samtidigt. Jag försöker få Anthon att vara mer ute då han och kompisarna gärna vill sitta inne och spela trots vackert väder. Ibland är jag en hemsk mamma som är ganska hård mot allt spelande ;)Här blir det i väg till stora B idag då han behöver kläder. Sen har ju cirkusen kommit till stan så då ska han få följa med sin farbror på det.Får en känsla att han ser mer framåt att gå på cirkus än att handla kläder med mamma. Ha nu en underbar helg finaste. kramar

2014-05-23 @ 07:25:46
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
Åsa säger

Ett stort Grattis till Bella! Himla tur hon hade, kul.

Bra gjort av Luran att ta sig runt trots brost på motivation å kul att både Luran & Bogge sprang barnloppet.

Duktig Du som sprang ett eget extra varv.

Förhoppningsvis fint väder idag.

Kram

2014-05-23 @ 07:31:26
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
ansepanse säger

grattis till medaljerna :) Luran och Bogge är duktiga <3 och grattis till Lurans extravinster, jag tror hon blev gladare över dem än om hon hade fått pengarna :)
Sv: och stackars tösabiten <3 inte kan det ha varit lätt att springa med mamma nu när hon var kissenödig <3
plantering i zinkbalja, det blir jättefint
kramar till er alla <3

2014-05-23 @ 10:32:36
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: