Snabbt resultat

 Röd, rödare och rödast, men sjukt nöjd över att ha släpat mig ut!
Passade på mellan skurarna då regnet gör luften lite lättare
att andas och mindre fylld med pollen (inbillar jag mig iaf).
 
 
 
Ja, när det gäller löpningen ser jag allt annat än
snabba resultat, men det tar sig så sakteliga.
 
Och det tack vare RunKeeper som peppar mig
att springa liiite fortare varje gång jag ger mig ut.
 
I dag var det dock tungt, det kändes i benen att
de pinnat på uppför slalombacken i helgen...
 
Men trots det fick jag ner km tiden och förbättrade
den totala tiden på löprundan med 27 sek!
 
Så nu gläds jag åt det och försöker låta bli att
snegla på alla andras uppdateringar med långa
rundor och slående bra km tider ;-P
 
Men det peppar enormt!!!
(Annars skulle jag ju givetvis inte läsa...)
 
Att se och läsa om hur andra rör sig
och göra bra resultat är precis den spark
i baken som jag behöver för att ta mig ut
då det känns lite motigt.
 
Kan hen så kan jag, och vice versa,
kan jag släpa mig ut så kan du!
 
Där träningen gett ett betydligt snabbare resultat
och jag redan märkt av en klar förbättring är i mina
försök att göra fler armhävningar.
 
Jag hittade ju det här träningsprogramet som
jag beslutade att följa, och är nu inne på vecka 3.
 
Men jag tar det lite försiktigt och lyssnar på
kroppen med tanke på att det belastar
ländryggen en hel del...
 
Det är iaf roligt att träna när man ser hur snabbt
man faktiskt kan få resultat, och det med en
relativt liten ansträngning!
 
 
Ps. Martina, "hen" var för dig ;-P Och så gav jag
fanken i att stretcha i dag då du inte var hemma
och tittade på! *garv* Ds.
 
 



NEW IN FROM JIMMY CHOO säger

Gogogo!

2014-05-20 @ 13:39:34
URL: http://www.somsofia.blogg.se
Tina säger

HEJA, HEJA vännen! Shit vad duktig du är! Bra där! KRAM

2014-05-20 @ 14:24:22
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Åsa säger

Du är galet duktig, från soffpotatis till träningsälskare på nolltid, bra jobbat, Du är ju bara så bäst!

2014-05-20 @ 15:30:48
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Life of Johanna säger

Bra jobbat!!!! och grattis till minus 27sek :)

2014-05-20 @ 15:55:09
URL: http://lifeofjohanna.se
Rundamamman säger

Braaaa jobbat!!!! Fasen vad du är bra! :D

2014-05-20 @ 16:41:16
URL: http://rundamamman.blogg.se/
Znogge säger

jag är jätteimponerad över din prestation. Dessutom är det så att man ska tävla med sig själv och utmana sig själv för att komma vidare!

Kram

2014-05-20 @ 18:17:07
URL: http://znogge.wordpress.com/
Sanna säger

Vet du vännen jag tycker du är så enormt duktig, jag har kommit av mig lite med löpningen då jag inte ska springa just nu. Men hoppas att jag snart kan börja igen. Var stolt över dig själv, för du tar dig ut och springer många gånger har bara tanken bara funnits men jag har inte kommit längre en så. kramar i massor

2014-05-20 @ 18:39:08
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
christin säger

Hej! Det är väl lika bra att jag fortsätter att delge mina deletapper, som är precis tvärt emot dina...... Vilken j-la vår!..... Nu har jag troligen övre-luftvägsinfektion också och inte bara en ömmande bak..... Var ledig i helgen och jobbade bra på Tjärnmyra men blåsvädret tog knäcken på min hals. Jag ska masa mej runt Björnloppet i alla fall (OM inget annat inträffar förståss) så vi ses troligen. Eller jag känner väl vinddraget när du susar förbi...

Kramiz!!

Svar: Ja du, vilken otur svår du verkar ha :-( Luftvägsinfektion är inte att leka med, minns hur dålig Luran var då hon åkte dit på det som liten... va rädd om dig! Men i en varm vårkväll kan du nog i sakta mak njuta av färden kring sjön, även här kommer det bli promenad/jogg för jag har lovat Luran att hon ska få "springa" runt sjön även i år, så något vinddrag blir det nog inte ;-) Nu ska jag lägga lite luktärtor i blöt så att vi kan plantera dem ikväll eller i morgon. KRYA PÅ DIG!!!!
Therese Bjärstig

2014-05-20 @ 20:30:19
11 här!! säger

😘 så gulligt, att spara dig tills jag kommer hem igen:)jag mena vaddå, smyg spanar väl inte alls bakom gardinen på mina grannar... Hihi
Ja vice versa kan man nog lätt säga om den där "hen"!!! Eller hur va de nu, blir såååå förvirrad😂

Svar: He he :-) Köpte iaf räkorna av glassbilen i går, så nu är det bara att du lär dig pilla räkor å gilla skaldjur å sill ;-) Har lovat jonas att jag ska lägga dig i hårdträning på den fronten så att ni kan mysa med räkor framöver :-D
Therese Bjärstig

2014-05-20 @ 22:34:17
Linda / CandyGirl säger

Du här har du en som VERKLIGEN inte jagar km-tider. Jag är ute BARA för att det är skönt. Med bok i öronen går det inte alltid fort. OK i morgon på Strandruset kommer jag ju gärna vilja ha en bra tid - och kommer även bli besviken för jag har sett att just nu går det iNTE fort. Men när jag väl glömt den tiden så bryr jag mig inte. Jag är mycket hellre ute en mil och mår bra av det än jagar sekunder och minuter. Herregud.. springer jag fem minuter långsammare än någon annan får jag ju fem minuter mer träning. Eller hur?????

2014-05-20 @ 22:38:27
URL: http://www.candygirl.nu/
Britt säger

Vad duktig du är som tränar fast du har ont i ryggen.Jag cyklar nu till jobbet och går med vovven.Men min rygg är inte heller bra,tror jag måste gå till någon som går igenom den.Och jag som anmält mig till en tävling (Blodomloppet).Vi är ett lag på jobbet som ska deltaga.Är några som ska gå jag kan inte springa....Här är det lite molnigt men hoppas på en solig dag med barnen.Ha en skön dag.Kram

Svar: Ja, jag fick order av läkaren att börja röra mig, gå ner i vikt då jag först sökte för det onda, å så har jag gjort, men hade och har ändå ont, så nu har jag gått hos sjukgymnast för att stärka muskler osv. Men hon märkte att jag tycktes ha en kotförskjutning som borde kollas upp, så i slutet av månaden ska jag få röntga och se efter. Får ju inte mindre ont för det, men ska bli skönt och se så att jag iaf inte förvärrar något med min träning, eller om jag måste lägga om träningen och simma/cykla istället... Kul att ni gör saker tillsammans på jobbet, här går björnmloppet i morgonkväll, vår orts motsvarighet till blodomloppet, å då ska jag promenera, jogga, spurta med Luran i 3,3 km :-) Håller tummarna för fint väder så man kan njuta av rundan. Ha nu en toppen dag så hoppas jag på en fin dag för dig och barnen <3 KRAM!
Therese Bjärstig

2014-05-21 @ 06:47:07
Tina säger

God morgon vännen! Ville bara kika in för att önska dig en fin onsdag! KRAM

2014-05-21 @ 07:34:44
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Mirjam Wallmark säger

Bra jobbat! :)

2014-05-21 @ 07:54:14
URL: http://mirjamwallmark.blogg.se/
Lizas Lantliv säger

Du är för jädra duktig du!!!
Här blir det mest promenader o trädgårdsarbete just nu..!

Ha en bra dag!

Kramar Liza

2014-05-21 @ 09:57:45
ansepanse säger

du är duktig <3
kramar

2014-05-21 @ 10:50:34
URL: http://kinaguld.blogg.se
Popprinsessan säger

Riktigt bra jobbat! Och DU är ju en inspiration som verkligen ger dig ut på löparrundor både här och där! Heja dig!
Kram

2014-05-21 @ 11:31:12
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: