Lysande och Skinnarmo

 
 
Nog är det lysande, en av höstens mest
hektiska veckor och givet - då ringer det.
 
Ett återbud på ögon i morgon i Lycksele,
har vi möjlighet att komma istället?!
 
Ja vad säger man?
Tack och bock, ja, vi kommer!
 
För annars vet man aldrig när vi får nästa tid...
 
Nu får både Bogge och Luran göra undersökningen
snett efter varandra, och det är ju toppen!
 
 
 
 

En annan lysande sak är den här
pannlampan som jag fick av gubben
förra veckan.
 
Nu kan jag inte skylla på mörkret
när latmasken gör sig påmind ;-P
 
Men jag har inte invigt den än då jag
fortfarande är hostig. Jag tänker inte
vara  dumdristig och träna då jag inte
känner mig 100 pigg.
 
Den läxan har jag lärt mig...
 
 
 
 
 
När vi var i Östersund förra veckan var
jag även in på Stadium outlet och fyndade
lite, bland annat tre träningstoppar och så
Ola Skinnarmos strumpor.
 
Ja, alltså inte de (förmodligen) stinkande sockar
som han haft då han varit ute på något av sina
många äventyr, utan dessa ullsockar som
han saluför under eget märke.
 
Jag är nämligen jätte frusen och brukar frysa
om fötterna även då jag springer, så dessa
sockar verkade vara som gjorda för mig :-)
 
Så nu hoppas jag vara rustad inför vinterns
löpturer, dock så verkar det ha blivit något fel
i min beställning av löpbyxor och jacka.
 
Endast byxorna var vinterfodrade, jackan
var en vanlig supertunn löpjacka :-(
 
Vet inte om jag beställt fel eller om
de skickade fel. Men det kvittar.
 
Jag orkar inte krångla och skicka tillbaka,
istället får jag väl komplettera med en långärmad
löptröja och köra lager på lager...
 
 
 
 



åsa säger

Jaa vad säger man... tur Ni fick tid på ögon så fort,
synd bara att det blev precis denna vecka.

kram

2014-11-04 @ 17:48:32
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Ing-Britt säger

Hej igen finaste!
Kan tro att det kom lite olägligt då du har mycket jobbmässigt men det är väl en stor fördel då de har tid att ta bägge barnen så ni slipper åka den långa vägen vid två tillfällen och är det så att nån av barnen behöver glasögon är ju det oxå bra att få så fort som möjligt. Men jag håller tummar och tår att ni slipper köra i snöoväder.
Tråkigt med din träningsjacka men lager på lager tekniken brukar allt vara den varmaste och bästa. Klokt av "gubben" din att köpa dig en pannlampa så du ser ordentligt och även syns bra.
Skrattar gott åt ert sätt att sortera tvätt, exakt så gör jag också då jag väl tar tvätten till tvättstugan, först slängs den bara ner i källartrappen ;). Men jag har en önskan om att vi alla i familjen ska bättra oss med det...men håller väl som vanligt högst ett halvår innan man återgår till vanliga rutiner.
Ha en skön kväll, kramar i massor

2014-11-04 @ 18:15:20
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Lilla Malin säger

Det funkar säkert med lager på lager också! Skönt att vara utrustad för vintern i alla fall :)

Carolina säger

Härligt med varma sockar! Jag är också frusen om fötterna, men inte då jag springer - då är jag varm! :)

Bra med pannlampa också! Måste fixa nytt batteri till vår pannlampa - ett måste att ha ute nu när det är så himla mörkt innan snön kommit också.

Hoppas du snart tillfrisknar ordentligt så att du kan ut och testa din nya utrustning! Innan dess: vila och drick ingefärste med honung! :) Krya!

2014-11-04 @ 18:58:59
URL: http://carpia.blogg.se
Pauline säger

Kjolen du gillade som jag gick i på modevisningen kommer från märket 101 idees :)

2014-11-04 @ 19:41:33
URL: http://lillafrokenhurtig.se
Sanna säger

Ja varma sockar är något jag skulle behöva fryser jämt om fötterna. Glömde skriva innan att jag hoppas att tågresan går bra, fördelen är ju att du kan upp och röra på dig.

Jag brukar ta Alvedon 665 det brukar kännas lite bättre och så är dom ju bra när de håller i så länge. De andra tabletterna som jag har mår jag bara illa av så då har jag hellre ont än att inte vara klar i skallen.

Vet du? idag kom snön =) jag är nog gladare en ungarna ;)

Ta om dig nu finaste och hoppas att det inte blir allt för jobbigt med din rygg

KRAM

Svar: Hej vännen! Har du tagit bort din blogg igen? Går inte att komma in till dig...Har inte åkt tåg, blev flyg över dagen till Stockholm, så jag är rätt mör i dag. Men som du skriver så finns ju långtidsverkande Alvedon som tur är! Här sitter jag nu med te och rättar tentor, blir ett bra avslut på en annars hektisk vecka. Lämnar många kramar och hoppas ni hunnit leka i snön, kramar och trevlig helg! <3
Therese Bjärstig

2014-11-04 @ 20:59:24
URL: http://hemochharmoni.bloggplatsen.se/
Znogge säger

Vissa undersökningar tackar man inte nej till för som du säger så vet man inte när nästa tid kommer...

Kram

2014-11-05 @ 07:04:38
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Jag fick en pannlampa i julklapp förra året, aldrig använt den då det stör, jag blir ljus irriterad.

Kör försiktigt.

Kram

2014-11-05 @ 07:15:31
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Jenni säger

lampan såg intressant ut, vi har ju inte så mycket gatlysen uppe hos oss, så när du hunnit prova den önskar jag recension ;)

Jag sprang länge med "somarkläder"och fyllde på underifrån och det gick bra, men köpte mig ju Craft vinterlöpardress och är supernöjd, det var verkligen varmt och skönt! Sportamore brukar ha vettiga priser och snabba leveranser.

Hoppas du frisknar på dig snart! Och hoppas det går bra för Svea på ögon, eller var det Holger?
Kram

2014-11-05 @ 07:17:37
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Emmelie säger

Vilken tur att ni fick tid hos ögonläkaren så fort!

Jag tycker alltid att det är så klurigt att klä sig på löpturerna på vintern. Reflexer är givet men sen brukar jag alltid ta på mig för mycket, man vill ju inte frysa :-P

2014-11-05 @ 08:35:52
URL: http://mildarabarber.blogg.se/
Theresa säger

Den pannlampan har jag också fått av min sambo, till mina ridturer! Nu när jag är sjukskriven kan jag ju dock rida dagtid så jag har inte heller fått inviga min än...
Kall om fötterna blir jag med, blir ullsockar på dagens ridtur...
Hoppas du snart är av med hostan!!! Kram

2014-11-05 @ 09:11:19
URL: http://mammaT.blogg.se
Tina säger

Hej vännen! Kikar bara in för att lämna en stor KRAM! Jag är ingen bra bloggvän just nu men jag hoppas kunna komma tillbaka snart när jag har landat i allt som händer. Hoppas att ni mår bra! KRAM

2014-11-05 @ 14:37:59
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Linda / CandyGirl säger

jag har bara köpt ett skal.... ska stoppa mot vinden sägs det.. och så kör jag många lager under.

Mina bugs är också en storlek större än mina vanliga jogging.. just för att jag kör typ ullfrotté i dom när jag springer. Varmt ska det vara....

2014-11-05 @ 16:13:27
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: