Spaghotto?!

 Bogges fina, fina grytunderlägg som jag fått <3
 
 
 
Bland mina favoriträtter ingår
utan tvekan en vällagad risotto.
 
När vi käkade musslor i lördags
slog det mig att man borde kunna göra
nått liknande fast med spaghetti?!
 
Där och då uppfann jag min
egen "Spaghotto" rätt. Bra idéer
är till för att testas omgående, så
redan i går söndag testade jag...
 
 
 
 Varken risotto eller spaghotto gör sig särskilt
bra på bild måste jag erkänna, men låt er inte
luras, det var sjuuukt gott!
 
 
Att koka pasta i musselspadet,
tillsätta lite grädde och så massor
av lyxräkor i lag samt en förpackning
med både räkor och bläckfisk inlagda
i olja med chili och vitlök - sååå gott!
 
 Till och med ungarna käkade
utan att knorra, så detta lär jag
utan tvekan göra fler gånger :-)
 
 
 
 



Days by Johanna säger

Låter riktigt gott, får kanske testas en dag :)

Tycker det låter bra att du diskuterar med barnet kring hata och gissningsvis andra ord med :)

2016-02-29 @ 14:07:19
URL: http://nouw.com/daysbyjohanna
åsa, lite eljest säger

Dock inget för oss... J vägrar allt som heter räkor, skaldjur, han väljer fiskpinnar om han måste äta fisk ;-) Elin äter inte pasta, inte räkor, skaldjur.

Om Elin fick bestämma skulle vi varva strips m dipp, hasselbackspotatis och tacos.

kram

2016-02-29 @ 14:22:57
Netti Starby säger

Det låter verkligen supergott! Kram

2016-02-29 @ 15:36:46
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Emma Engström - Skönhetsbloggare säger

Har aldrig testat risotto förut faktiskt! :)

Svar: Gör det, kan verkligen rekommendera då det är så gott!
Therese Bjärstig

2016-02-29 @ 16:41:22
URL: http://emma.beautyboulevard.se
ansepanse säger

låter onekligen supergott, visst kan man hitta på mycket själv? det gör jag väldigt ofta, testar och testar, det är inte alltid det blir bra och då är jag själv den som klagar mest
superfint grytunderlägg som Bogge <3 gjort till dig, han är duktig, nog blir man glad av sådana presenter alltid
Sv: balans är efterföljaren till dofilus, den gillade jag bäst, alltså dofilusen, nu har balansen lyst med sin frånvaro på butikshyllorna vilket gör mig ledsen
vad bra att det löser sig på det viset med Lurans <3 ridkläder
idag hade vi en grå, småruggig dag, fast det var ändå skönt med vovvepromenaderna, jag tycker nog att vädret spelar en mindre roll egentligen, fast jag måste ändå medge att ett vackert väder gör mig, och även vovvarna, lite gladare
en fortsatt fin vecka till er alla
massor av kramar <3

2016-02-29 @ 18:47:46
URL: http://kinaguld.blogg.se
Susanna säger

Vad fin den var, de finns väl inget finare en de man får av sina barn.. va gott de lät, själv har jag tappat lusten helt när det gäller maten nu..om det är lathet eller bara ingen inspiration..

Kram kram

2016-03-01 @ 15:15:53
URL: http://baralite.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Åh, mums!! Nu blev jag hungrig! :P

2016-03-02 @ 14:51:06
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: