Arv och miljö

 
 
Det finns hur duktiga hundar
som helst som inte har "papper",
och det finns likaså hundar med
fina linjer som inte blir särskilt 
meriterade i skogen.
 
Mycket hänger på ägaren och
skogsträning - en hund som bara
står i ett bur fattar knappast galoppen
om hösten och gör bra ifrån sig... 
 
Arv i all ära, miljö är minst lika
viktigt törs jag nog lova.
 
MEN jag är supernöjd med Eroz
påbrå, och det känns bra att ha det
i ryggen när vi börjar med miljö-,
skogs- och lydnad/social träning.
 
Redan nu visar han sig vara trygg,
stabil och nyfiken, och det ska bli så
spännande att se hur han utvecklas!
 
 
 
 
 
 Framåt liten herre, kanske lite
för framåt och orädd...
 
Vi såg ett klipp som Linda lagt ut när
de var på Solsidan, och där framgår att
Eroz inte tycks vara rädd för vatten iaf 😂
 
I morgon hoppas vi på uppehåll så
att vi kan vara ute och busa lite mer
än i dag då regnet öst ner.
 
Skönt med lite extra ledighet! 🇸🇪
 
 



Britt säger

Ser att ni blivit med valp så söööt.Tycker att jämthundar som har mycket svart i pälsen är så fina... Då vet ni vad ni gör ett tag framåt.Själv längtar jag så jag blir nästan sjuk efter hund.Få se efter sommaren om jag skaffar en egen,sonen velar vad han ska skaffa för ras...Men jag kan ta hand om en vuxen hund också(hundstallet)...
Nu ska jag få ta kompisens vorsteh och gå med när de jobbar och även vara hundvakt när de ska på resa.Jag måste börja att röra på mig dagligen för att få tillbaka lite kondition. För snart blir jag pensionär och då passar det bra att skaffa en hund.Önskar dig en trevlig kväll med mycket valpmys.Kram

Svar: Ja vi föll för Eroz just för att han var mörkast av dem alla i kullen. Och ja, nog håller han oss alerta alltid, tänkt så fort man glömmer... Men vis av tidigare erfarenheter har man ju igen att man är lyhörd på valpen och springer ut och in då den vill, så får man den snabbt rumsren - är jätte impad på Eroz så här långt vad gäller det! Och det låter klokt att skaffa en kompis när du närmar dig pensionen, då har du en vän i ur och skur som drar dig ut på de dagliga promenaderna ;-) Varmaste kramarna till dig <3 Och så hoppas jag ryggen din numer är bra? Hoppas op gjorde susen! KRAM
Therese Bjärstig

2017-06-05 @ 18:47:16
åsa i åsele säger

Finns det egentligen nå sötare än en valp?

Arv å miljö är viktigt, det går dessutom fort att förstöra å tar tid att bygga upp på nytt.

Jag hoppas Ni får mycket skoj med Eroz.

svar Sedan mitten av april, nån vecka innan vi var till veterinären i Strömsund har Bullen varit pigg å typ frisk. Känns ju lite konstigt då veterinären var så säker på att han typ levde på lånad tid/en fot i graven. Jag klagar dock inte, tvärtom.
Vi har nyss varit ute på promenad å förutom att Bullen ogillar att bli blöt så fixar han en 4km promenad utan problem.

kram

2017-06-05 @ 20:44:30
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Linda/Candygirl säger

Underbart söt är han.. hoppas ni kommer trivas ihop.

2017-06-06 @ 21:58:36
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: