Gravid?!

 
Nyttig, men framförallt GOTT!
 
 
Sedan slutet av juni ifjol har
jag sakta men säkert ökat
i omfång. 
 
15,3 kg för att vara exakt,
och ökningen är i stort i linje
med min graviditet med Bogge.
 
Dock är jag inte gravid utan
enbart väldigt matglad i 
kombination med lat 🙈
 
Sjukdom och den rejäla
vurpan på cykeln i juli gjorde
att jag successivt tappade 
rutinerna kring träningen...
 
Ungefär samtidigt lade vågen
av och jag kom mig inte för
att köpa en ny utan levde i
förnekelse.
 
För nog märkte jag att byxorna
blivit trängre och fått ersättas 
av större, men max 6-7 kg
kunde det röra sig om tänkte 
jag i min förnekelse 🐷.
 
Men insåg på annandagen att
det var hög tid att börja motionera
mer regelbundet igen och framförallt
ta bort onödigt socker.
 
Sedan dess har jag uteslutit godis,
kakor, läsk och alkohol samt 
införskaffat en våg som gav
mig svart på vitt att jag var
exakt 15,3 kg plus...
 
Tro på tusan knän och
kropp protesterade då jag
böjade jogga igen ;-p
 
Nu drygt två månader senare
har jag motat sockermonstret
och utan större problem kapat
drygt 5 kg, så sakta men säkert
går det åt rätt håll.
 
Målet är att återerrövra kondisen
såväl som garderoben och vara
tillbaka på banan till slutet av juni.
 
Och skriver jag det här är det
banne mig bara att se till att
sköta sig med motionen för
mat är det sista jag avstår!
😜😂
 
 
 
 



Miranda säger

Ja, vi har bekymmer åt olika håll. Jag kämpar med att gå upp i vikt efter att varit rejält sjuk i flera månader, men nu så....vågen visar nio kilo plus!!! Ha nu en fin helg och sportlovsvecka!

Netti Starby säger

Vad duktig du är som kämpar på! <3 Kramis

2017-03-02 @ 18:49:44
URL: http://nettistarby.blogg.se/
åsa i åsele säger

Är Du inte ens lite pyttelite gravid ;-) är det inte så att Ni väntar en liten till sommaren :)

Allvarligt, visst ska Ni ha valp?
Eller har jag drömt... vore ju inte helt ovanligt ;-)

kram

2017-03-02 @ 19:29:52
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Moa Kandelin säger

Vad duktig du är!

2017-03-02 @ 19:37:36
URL: http://moakandelin.devote.se
Linda/Candygirl säger

Men jösses vad starkt jobbat.. jag skulle vilja kapa 6-7 kg men det fixar ajg inte.... haha.. älskar gott för mycket. Så det hjälper inte ett duagg att jag rör mig regelbundet.

2017-03-03 @ 09:00:18
URL: http://www.candygirl.nu
Johanna - Livet vid havet säger

Vi får peppa varandra! Jag minskar ca 1 cm / dag nu med detta programmet. Hade säkert kunna minska mer om jag bara hade brukat allvar med träningsdelen. Så svårt att få rutin när barnen måste gå före, suck!

Svar: Wow det är bra jobbat!!! Jag tänkte ut påbpromenad idag då jag är förkyld och får hoppa löpningen, men städning är ju också träning känner jag 😜
Therese Bjärstig

2017-03-04 @ 10:34:50
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: