Min tjädergryta


Obs! Tjädern på bilden har inte skrivit brevet, eller
snarare receptet *fniss*



Min tjädergryta (4 port)

Bröstfileérna från en tjäder
1 pkt bacon
3 dl matlagningsgrädde
1 dl chilisås
2 msk hackekrydda
salt

Gör så här: Skär upp bröstfileérna i bitar och bryn dem i smör.
Strimla baconet och låt det steka med tjäderbitarna. Tillsätt grädde
och chilisås. Låt puttra och smaka av med hackekrydda och
eventuellt lite salt beroende på baconets sälta.

Servera med potatis, ris eller en grönsaksblandning.

Riktigt gott kan jag lova!


* * *


Och om ni visste så jag LIDER.
Jag vill ju vara ute och jaga, inte
sitta här hemma med en krasslig Holger.

Är han piggare i morgon är det jag som
bylsar på honom och Luran och drar till Kronby för att hälsa
 på jaktlaget, det är då ett som är säkert!



* * *





Var gärna med i min tävling i samarbete
med SUMOpix.










Therese - Femstjärnigt säger

Åh gumman! Vad synd att du måste ta hand om barnen också, hehe :)!!!Skojja bara.

Förstår dig. Hoppas lilleman kryar på sig snabbt!

Ha en fin dag fina du!

Kramar

2010-10-13 @ 08:22:27
URL: http://grabbmorsan.blogg.se/
Jenny säger

Förstår att det är frustrerande. Jag är också hemma med sjukt barn. Men jag brukar tänka som så , min tid kommer när barnen är större och då ska jag ta igen det med råge ;)) Tjädergrytan lät väldigt god förresten. Skulle bara lyckats skjuta en tjäder åt vår hund som ju faktiskt ska jaga såna :) Kram

2010-10-13 @ 08:52:54
URL: http://frusahlen.blogg.se/
Emilia säger

Neej, missade du desperate!? :/ reprisen går på söndag!!



Hoppas lillkillen kryar på sig fort!!

Kraaam

2010-10-13 @ 09:37:17
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Vita loppan's möbelrenovering säger

Hej Therese. Vad roligt att du vill vara med i tävlingen:) och

tack för din fina kommentar. Ikväll då drar jag vinnaren och håller tummarna för dig. Kram Linda (nu ska jag fortsätta kika runt i din härliga blogg)

2010-10-13 @ 09:55:25
URL: http://Www.vitaloppan.wordress.com
Faster S säger

Å jag vill verkligen INTE ha något sådant monster i min hall när ja kommer hem nån dag. Tänk på att ja är skadad o kan falla baklänges! =)

2010-10-13 @ 11:30:04
Therese - Sockenvägens Söta säger

Faster S - Jag lovar dyrt å heligt att aldrig mer skrämma dig med en fågel, trodde ju du skulle dö där på jul... lärt mig en läxa Har ju fortfarande dåligt samvete för det... Kram!

2010-10-13 @ 11:40:44
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: