Vecka 7 - Inte min typ av tidning



Jag hakade på ett erbjudande att testa iFORM magasinet,
men ärligt talat är jag inte ett dugg imponerad av tidningen...
Nästa nummer verkar dock mer lovande, och huvudanledningen
till att jag tog erbjudandet var faktiskt premien i form av en
 träningsklocka. Och den verkar i alla fall vara riktigt bra ;-)



Här kommer passen för vecka 7:

Alla pass föregås av en uppvärming av 5 min RP och 1 min J.

RP - Rask promenad
J - Jogging
Llt - Löpning i lungt tempo

(Japp, nu kan vi snart titulera oss LÖPARE *ler*)



Första passet på tisdag:
2 min RP, 7 min llt, 3 min RP, 6 min Llt, 1 min RP,
totalt 18 minuter

Kommentar - Med Bandit Rock i öronen och
morgonsol var detta ett härligt pass. Dock vet jag
inte om jag fick till någon skillnad mellan jogg
och lätt löpning ;-P

Det som hämmar mig är en ond rygg, försökte
få tag på någon som kunde "knäcka" till mig
i går utan framgång :-/ Får fortsätta i dag,
för nu behöver jag både linement och
värktabletter.



Onsdag: Ett 40 min pass spinning.



Andra passet på torsdag:
2 min RP, 8 min Llt, 2 min RP, 7 min Llt, 1 min RP,
totalt 20 minuter

Kommentar - Trots trist väder tog jag mig ut, och
med en ok rygg och lika långa ben  så gick passet
över förväntan! Jag inser att det är första passet sedan
start som jag sprungit helt smärtfri, och bara det gjorde
det så mycket roligare och lättare :-)

En knuff i ryggen som behövs inför
nästkommande pass...



Tredje passet på fredag:
2 min RP, 14 min Llt, 5 min RP,
totalt 21 minuter

Kommentar - Passade på att ta ett pass även
i dag då det utlovas busväder i helgen. Lite
 tunga ben (inser vikten att ha en vilodag emellan)
men gick ändå över förväntan, avslutade till och
med mina 14 minuter med en backe och
tempo *stolt* . Kan nog bli någon form av
träning även i helgen om vädret tillåter...




* * *


Vart hittar ni er inspiration till träning, kost, hälsa?
I tidningar, i den nära omgivningen (vänner/bekanta),
TV-program, webbsidor och/eller bloggar?

Berätta gärna och kom med
 ERA bästa tips!








Ing-Britt säger

God morgon vännen!

Hoppas du vaknat till en lika fin dag som vi har här. Solen lyser från klarblå himmel.

Var jag hittar min insperation från blir nog svårt att tala om då jag helt tappat bort den ;). Önskar såå att jag hade varit lika duktig som du.

Önskar dig en supervecka så höres vi på fredag när jag kommer hem.

Många kramar Ing-Britt

2012-05-07 @ 07:21:13
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Jenni säger

Började också med den tidningen och fick klockan...den var jättebra, hann precis kalibrera den innan Tyra tuggade sönder den :-(



Hon tål inte vara ensam, då protesterar hon med att tugga på grejer. Vi hoppas det ska bli bättre när vi får valpen annars vet vi inte hur vi ska göra. Ska ju visserligen bli en ny hundgård nu som förhoppningsvis är rymningssäker men vi får väl se...



Ha en fin vecka, solen strålar ju! :-)

Kram

2012-05-07 @ 07:38:15
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Tina säger

Hej hjärtat! Jag har saknat dig också! Vi har haft en toppenhelg och nu kickstartar vi veckan med både simskola för barnen och Vårruset för mig. Jag ska dock gå runt så det blir ingen större utmaning. Hoppas ni har haft en fin helg vännen! KRAM!

2012-05-07 @ 07:58:17
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Kaffehörnan säger

Hoppas klockan blir dag

2012-05-07 @ 09:14:46
URL: http://www.kaffehornan.se
Åsa säger

Go'morgon vännen, I Form tidningen vänder sig kanske till en annan målgrupp än Dig? Vet inte men jag tycker tidningen är väl avancerad om man inte är elit sportfantast, fast nu är det ju några år sedan jag kollade in tidningen.



Mössorna är ju super duper fina, blir väldigt sugen på att göra en beställning av Din svägerska.



Nu har Du kommit drygt halvvägst genom Din träning och fortfarande kämpar Du på bra, Din tid som soffpotatis är över, Du har gjort rejäla framsteg GRATTIS

2012-05-07 @ 10:35:08
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Frida säger

Tycker inte heller om iForm... Som tidning alltså! Har inte kommit igång igen än, men snart är det dax att prova igen..

2012-05-07 @ 11:12:10
URL: http://fridala.blogspot.com
Catharina säger

Är inte särskilt road av den typen av tidningar heller faktiskt. Det vara skoj med ett nummer någon gång i bland men annars... Näpp, inte min kopp te och inte uppenbarligen inte heller din. Bra ändå för nu vet du det. Så slipper du gå och tro någonting annat....:) Kram kram

2012-05-07 @ 11:34:18
URL: http://www.metrobloggen.se/cathscorner
Jennie & FrökenFlis säger

nja, dessa tidningar brukar vara sådär, det tycker jag med :)



Hoppas du får ne underbar dag idag! Kramar

2012-05-08 @ 08:23:38
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Petra säger

Duktig du e! Hoppas mitt pass går bra. ja sista passet denna veckan e tufft minst sagt

2012-05-10 @ 14:54:12
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Veronica säger

Jag tog också iform, är inte heller imponerad. Det som är positivt är väl att jag kan se träningsprogram som är låsta på hemsidan annars är själva tidningen... tråkig...

2012-05-10 @ 22:15:00
Therese - Sockenvägens Söta säger

Veronica - Ja, är även du missnöjd så var det nog ingen höjdare, men nästa nr tyckte jag ändå verkade liite mer lovande, å att man nu fick tillgång till de låsta sidorna på webben är ju super, det har jag inte tänkt på! Så tack för att du påminner! KRAM

2012-05-11 @ 07:13:12
URL: http://lurans.blogg.se/
Petra säger

FASEN VA BRA DU E!!! TJOHO!!

Jätte bra!!

tar mitt sista pass för denna veckan först imorgon.

Ngt nervös för de 14 min, taggad men spänd =)

Men ja, jag trodde heller aldrig att jag skulle fastna så för detta. UNDERBART

kram & oj vad vi e duktiga =)

2012-05-11 @ 19:35:21
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Petra säger

Hej hej!

Ja gör de, för de taggar en ännu mera. Att trycka på ännu mer. Jag har runkeeper appen. Gratis jätte bra app. Lätt & smidig!!

Rekommenderas varmt!!



Tack goa du!

Jag har oxå en lång väg kvar. 14 kg kvar har jag. Men jag ska lyckas!!

kram

2012-05-11 @ 20:05:25
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: