Våren är på väg




Den lilla prylhyllan i furu som jag målade grå,
har ersatts av min anslagstavla
 från Krasilnikoff
igen.

Ombyte förnöjer, och nu med svarta detaljer
i köket passade anslagstavlan in bättre än
den lilla prylhyllan.

anslagstavlan sitter ett vykort med ett exotiskt träd
(Flamboya), ett vykort från ViSkogen som rara
Ansepanse skickat till Luran och Bogge!

Jag blev hjärtans glad för hennes omtanke,
både för att hon skickat en hälsning till barnen som
blev sååå glada och för den symboliska gesten.

För genom att köpa/skicka kort från Viskogen
planterar man träd. Och där träd växer,
växer också människor!

Ansepanse hälsar att våren är på väg
till oss här i norr, och att barnen inom kort
kan cykla på snöfria gator.

Och det stämmer,
 för snön är snart helt väck!

I eftermiddag ska vi dessutom se om vi hittar
en ny cykel och cykelhjälm till Bogge
:-)

Så tack Ansepanse, Maja, Nemo
och Sluggo för hälsningen




Ps. Att våren verkligen ÄR på väg har jag
även fått bevis på då jag avverkat de senaste iform-passen,
för nu finns det tussilagos både här och var utmed vägarna! Ds.












Jenni säger

Hos oss är det minsann inga tussilgao ännu! Det är bra mycket mer snö kvar där än nere i Dorotea...längtar till sommaren nu!



Skönt med motionsrundor då man kan se vårtecken, själv har jag en förkylning som hindrar mig från mina mortionspass :-( Saknar spinningen!!!



Ha en fin dag!

Kram

2012-05-02 @ 14:27:26
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Anonym säger

Älskar anslagstavlan !!!

2012-05-02 @ 17:23:10
ansepanse säger

tack snälla :) där är ju kortet från mig, Maja, Nemo och Sluggo, hoppas nu att ni hittade både cykel och cykelhjälm till Bogge för då blir det cykla av för båda barnen, det förstår jag det :)

bamsigaste kramen till er alla på Sockenvägen ♥

2012-05-02 @ 19:18:02
URL: http://kinaguld.blogg.se/
pysseliten säger

ja och vi har sommar här nere nu solen skiner för fullt idag med så hinner njuta ett par timmar innan jobbet . ha en bra dag i morgon kanske det dyker upp ett vårtecken till er från mig ;) Kram

2012-05-03 @ 07:13:59
christin säger

Hej Vännen! Jo jag ser också att snön försvinner....men den ligger kvar så väldigt länge i Svanaby. Vi var till Rossön i tisdags och halvvägs dit så blev det riktig vår och det var så härligt. Fast det är ju härligt att ge sej ut på skaren också, vi har varit ut vid 8-tiden Bengt och jag och våra hundar och det var jätteskönt.

Kram!

2012-05-03 @ 10:33:25
Therese - Sockenvägens Söta säger

Anonym - Ja visst är den fin?! :-D

2012-05-03 @ 12:47:11
URL: http://lurans.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta säger

Christin - Ja man ser verkligen skillnad i hur långt våren kommit, vi åkte till Ö-sund i tisdags å då var det verkligen vår/sommar på vissa ställen å så plätligt massor av snö på andra ställen.

Och i år har det verkligen varit skare, man har kunnat gå vart man vill, men för min del får det gärna bli vår och sommar nu, vill odla i pallkragen och njuta av grönskan... KRAM KRAM!

2012-05-03 @ 12:48:54
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: